Yhdistyksen 40-vuotisjuhlavuosi

Kunnallisarkistoyhdistys täyttää 40 vuotta vuonna 2020. 40-vuotisjuhlaseminaari pidetään Helsingissä (Scandic Park Hotel) 30.10.2020. Kerromme lisää ohjelman täsmentyessä.

Juhlaseminaaria varten keräämme muisteluita yhdistyksen toiminnasta. Voit lähettää niitä osoitteeseen info.kunnallisarkistoyhdistys@gmail.com.

Tiedonhallintalaki

Eduskunta on hyväksynyt lain julkisen hallinnon tiedonhallinnasta (HE 284/2018 vp) 18.3.2019.  Tasavallan presidentti on vahvistanut lain 9.8.2019. Laki tuli voimaan 1.1.2020.

Tiedonhallintalain koulutuskierros alueille suuntautuu 16 kaupunkiin eri puolilla Suomea alkuvuonna 2020. Tilaisuudet on suunnattu erityisesti kunnille, kuntayhtymille, sairaanhoitopiireille, yliopistoille ja ammattikorkeakouluille sekä valtion virastoille ja laitoksille. Lisätietoja valtiovarainministeriön sivuilta:

Tiedonhallintalautakunnan nettisivut löytyvät osoitteesta:

Liiketalouden ammattitutkinnon valmistava koulutus tiedon- ja asiakirjahallinnassa toimiville

Savon ammattiopisto järjestää Liiketalouden ammattitutkinnon valmistavan koulutuksen tiedon- ja asiakirjahallinnassa toimiville (entinen asiakirjahallinnon ja arkistotoimen ammattitutkinto).

Koulutuksen sisältöjä ovat tiedonohjauksen, sähköisten asiakirjojen ja analogisen aineiston hallinta.

Lisätietoja ja hakeminen:

Opettaja Kirsi Tenhunen,  kirsi.tenhunen@sakky.fi, tai
osoitteessa www.sakky.fi/koulutushaku ja hakusanalla asiakirja.