Kevään opintopäivät pidetään 12.-13.3.2020 Tampereella (Hotelli Scandic City).

Yhdistyksen 40-vuotisjuhlavuosi

Kunnallisarkistoyhdistys täyttää 40 vuotta vuonna 2020. Ehdota miten juhlistaisimme tapahtumaa syksyn koulutuspäivien yhteydessä vuonna 2020.

Ehdotus

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.

Tiedonhallintalaki

Eduskunta on hyväksynyt lain julkisen hallinnon tiedonhallinnasta (HE 284/2018 vp) 18.3.2019.  Tasavallan presidentti on vahvistanut lain 9.8.2019. Laki tuli voimaan 1.1.2020.

Tiedonhallintalain koulutuskierros alueille suuntautuu 16 kaupunkiin eri puolilla Suomea alkuvuonna 2020. Tilaisuudet on suunnattu erityisesti kunnille, kuntayhtymille, sairaanhoitopiireille, yliopistoille ja ammattikorkeakouluille sekä valtion virastoille ja laitoksille. Lisätietoja valtiovarainministeriön sivuilta:

Liiketalouden ammattitutkinnon valmistava koulutus tiedon- ja asiakirjahallinnassa toimiville

Savon ammattiopisto järjestää Liiketalouden ammattitutkinnon valmistavan koulutuksen tiedon- ja asiakirjahallinnassa toimiville (entinen asiakirjahallinnon ja arkistotoimen ammattitutkinto).

Koulutuksen sisältöjä ovat tiedonohjauksen, sähköisten asiakirjojen ja analogisen aineiston hallinta.

Lisätietoja ja hakeminen:

Opettaja Kirsi Tenhunen,  kirsi.tenhunen@sakky.fi, tai
osoitteessa www.sakky.fi/koulutushaku ja hakusanalla asiakirja.